بهترین انتخاب سمعک
نوشته شده توسط : رومینا علامه

 به هر گونه پردازش بعد از جمع آوري داده ها پردازش offline مي گوييم. معمولا سه روش براي پردازش offline در دستگاه هاي تجاري قیمت سمعک  در دسترس وجود دارند كه عبارتند از: اضافه يا كاهش ديجيتالي – صاف كردن smoothing و فيلترينگ شكل موج هاي AER.

جمع و تفريق و معكوس كردن امواج: Adding , Subtracting, and Inverting wave forms

در خيلي از دستگاه ها يك موج را مي توان به صورت ديجيتالي به موج ديگر اضافه انواع سمعک كرد يا از آن كم كرد. در چنين سيستمهايي امكان معكوس كردن قطبيت شكل موج حاصله نيز فراهم شده است. اساسا اطلاعاتي كه در هر نقطه نمونه گيري بدست آمده، با هم جمع مي شوند يا از هم كم مي شوند. بنابراين وقتي دو موج خوب با هم جمع شوند تغييري در ويژگي شكل موج نخواهند داشت. وقتي يك موج را از ديگري كم كنيم، خط صافي حاصل خواهد شد.

اضافه كردن چندين موج كه از بيماران متفاوت به دست آمده اند يا حتي از يك بيمار بدست آمده اند به هم يك معدل بزرگ grand Average بدست مي دهد. هنگامي كه به صورت ديجيتالي قطبيت موج معكوس شود، موجي كه مثلا در جهت بالا، ترسيم شده بوده است دقيقا به صورت قرينه، در جهت پايين ترسيم خواهد گرديد


Waveform Addition
اگر دو شكل موج كه با قطبيت هاي گوناگوني بدست آمده اند (يك موج با Rarefaction و ديگري Condensation) به هم اضافه شوند، آرتيفكت محرك، حذف شده يا كاسته مي گردد. علت اين است كه آرتيفكت در جهات مخالف رخ مي دهد. (مثلا در جهت رو به پايين وقتي موج رو به بالاست)
هنگاميكه امواج AER، متعددي با محرك معين و شرايط ثابت بدست آيند (مثلا همه موج ها با محرك كليك و در يك گوش و با يك سطح شدتي)، وقتي با هم جمع شوند، شكل موجي ايجاد مي كنند، كه معادل كل سيگنال هايي است كه دارند شده اند، مثلا اگر چهار موج و هر كدام با 1000 جاروب بدست آمده باشند. موج حاصل از جمع كردن آن چهار موج معادل 4000 جاروب است. بنابراين اضافه كردن ديجيتالي امواج به هم، روشي قوي براي افزايش نسبت سيگنال به نويز است. به صورت كلينيكي انتخاب سمعک اين كار منجر به استفاده بهتر از زمان مي شود و از نظر آماري ترجيح دارد. بنابراين ابتدا دو يا چند موج با عوامل اندازه گيري معيني و با تعداد نسبتا كم تحريك بدست مي آوريم، تكرار پذيري آنها را بررسي كنيم، و سپس اين موج ها را با هم جمع مي كنيم تا زمان نهفتگي و دامنه آنها را محاسبه كنيم. اين روش مفيدتر است از اينكه يكبار موجي را با تعداد زياد محرك، به دست بياوريم. به اين ترتيب احتمال آلودگي نتايج با آرتيفكتف كاهش مي يابد. مزيت ديگر اين روش اين است كه مي توان موج هاي غيرمعمول (مثلا آنهايي كه به صورت غيرمعمول با نويز آغشته هستند) را از معدل گيري نهايي خارج كرد.





:: برچسب‌ها: سمعک , سمعک اتیکن , سمعک اینترتون , سمعک استارکی , سمعک فوناک , سمعک زیمنس , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون , انواع سمعک , انواع سمعک ها , خرید سمعک , قیمت سمعک , سمعک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: